Αρχική » Όμιλος ΝΝ: 1,9 δισ. λειτουργικά κέρδη το 2020
Τα νέα της Εβδομάδας

Όμιλος ΝΝ: 1,9 δισ. λειτουργικά κέρδη το 2020

Ισχυρές οικονομικές και εμπορικές επιδόσεις κατέγραψε ο Όμιλος NN το 2020, με λειτουργικό αποτέλεσμα 1,9 δισ., επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα το στόχο του για περιορισμό των δαπανών. 

Με λειτουργικό αποτέλεσμα ύψους 1.889 εκ. ευρώ έκλεισε το 2020 για τον Όμιλο ΝΝ, αυξημένο κατά 5,3% έναντι του 2019. Το β’ εξάμηνο του 2020 το λειτουργικό αποτέλεσμα ήταν 963 εκ. ευρώ (881 εκ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019), κυρίως λόγω του υψηλότερου επενδυτικού περιθωρίου και των χαμηλότερων διοικητικών δαπανών της Nederlands Life.

H παραγωγή κεφαλαίων κίνησης ανήλθε σε 450 εκ. ευρώ κατά το β’ εξάμηνο του 2020, έναντι 653 εκ. ευρώ του β’ εξαμήνου του 2019, αντανακλώντας την αρνητική επίδραση των χαμηλότερων επιτοκίων. Στο σύνολο του έτους τα κεφάλαια κίνησης έφθασαν τα 993 εκ. ευρώ, έναντι 1.349 εκ. το 2019.

Οι περιορισμένες επιπτώσεις του Covid-19 στο λειτουργικό αποτέλεσμα κατά 23 εκ. ευρώ το β’ εξάμηνο του 2020 οδήγησε σε επιβάρυνση 53 εκ. ευρώ για το σύνολο του έτους.

Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1.317 εκ. ευρώ το β’ εξάμηνο του 2020, έναντι 844 εκ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019. Στο σύνολο του έτους τα λειτουργικά κέρδη ήταν 1.904 εκ., έναντι 1.962 εκ. το 2019.

Οι περικοπές δαπανών κατά το β’ εξάμηνο του 2020 έφθασαν τα 23 εκ. ευρώ, οδηγώντας σε συνολικές περικοπές ύψους 404 εκ. έναντι των ετήσιων διοικητικών δαπανών του 2016 και ως εκ τούτου στην επίτευξη του στόχου περιορισμού των δαπανών του Ομίλου.

Η αξία των νέων εργασιών έφθασε τα 144 εκ. ευρώ κατά το β’ εξάμηνο του 2020, σημειώνοντας αύξηση 17,9% έναντι του αντίστοιχου εξαμήνου του 2019, κυρίως λόγω της ανάκαμψης στις πωλήσεις των προϊόντων COLI (Company-Owned Life Insurance) στην εταιρία Ζωής του Ομίλου στην Ιαπωνία.

Η ικανοποίηση των πελατών παρέμεινε σταθερή, παρά την πανδημία, με 4 κλάδους να επιτυγχάνουν NPS άνω του μέσου όρου της αγοράς. Η δέσμευση των εργαζόμενων αυξήθηκε σημαντικά, με συνολικό δείκτη 7,9, έναντι 7,4 το 2019. Tα ολοκληρωμένα κεφάλαια ESG (Environmental, Social & Governance) υπό διαχείριση αυξήθηκαν σε 74% έναντι 68% το 2019.

Ο δείκτης φερεγγυότητας του Ομίλου ΝΝ έφθασε το 210% έναντι 221% στις 30 Ιουνίου 2020, αντανακλώντας κυρίως τη συμπερίληψη της NN Bank στον υπολογισμό φερεγγυότητας του Ομίλου στο τέλος του έτους και την αφαίρεση του προτεινόμενου τελικού μερίσματος για το 2020, που αντισταθμίστηκε εν μέρει από την παραγωγή κεφαλαίων κίνησης.

Τέλος, ανακοινώθηκε νέο πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών, ύψους 250 εκ. ευρώ.

Με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Ομίλου ΝΝ, ο CEO κ. David Knibbe δήλωσε:

«Το 2020 πετύχαμε ισχυρές οικονομικές και εμπορικές επιδόσεις, παρά το ότι οι συνθήκες ήταν πρωτόγνωρες, λόγω της πανδημίας του Covid‐19 και διάφορων άλλων οικονομικών, πολιτικών και ρυθμιστικών εξελίξεων. Αυτές οι συνθήκες επηρέασαν τους ανθρώπους και τις κοινωνίες και αναδιαμόρφωσαν τις αγορές, τις βιομηχανίες και τις εταιρίες, γεγονός που απαιτεί προσαρμοστικότητα και ανθεκτικότητα από όλους μας. Όταν σχεδιάσαμε τη νέα μας στρατηγική κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, λάβαμε όσο ήταν δυνατόν υπόψη μας αυτές τις αλλαγές. Στόχος μας είναι να επιδιώξουμε τη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας, βασισμένοι στην πεποίθηση ότι η εστίαση στην ευημερία των πελατών και των εργαζομένων είναι τελικά επωφελής για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Για τους υπαλλήλους μας, θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα εργασιακό περιβάλλον που θα τους δίνει χώρο και έμπνευση, θα ενισχύει την ευελιξία, την αποτελεσματικότητα και τον μετασχηματισμό. Την περασμένη χρονιά, οι εργαζόμενοί μας επέδειξαν προνοητικότητα και προσαρμοστικότητα και πρόσφεραν απερίσπαστοι την προσοχή τους στους πελάτες μας μέσα σε ένα δύσκολο μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Η απόδοσή τους αποδείχθηκε ένας ισχυρός επιταχυντής στο ταξίδι μετασχηματισμού που έχουμε ξεκινήσει, επιδιώκοντας να γίνουμε πιο πελατοκεντρικοί και να αξιοποιούμε στο έπακρο τα δεδομένα. Χάρη στις προσπάθειες των συναδέλφων μας, οι οποίοι εργάζονταν εξ αποστάσεως ως επί το πλείστον, καταφέραμε να συνεχίσουμε να κάνουμε τη διαφορά για τους πελάτες μας. Για παράδειγμα, μπορέσαμε να προσφέρουμε τη δυνατότητα παράτασης στην πληρωμή ασφαλίστρων και ενυπόθηκων δανείων σε πελάτες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες και προσωρινή κάλυψη υπηρεσιών παράδοσης κατ’ οίκον για επιχειρήσεις που συνήθως δεν διανέμουν προϊόντα. Επίσης, υποστηρίξαμε τις κοινότητες στις οποίες ζούμε και εργαζόμαστε, π.χ. με δωρεές υπολογιστών, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να παρακολουθούν τα μαθήματά τους από το σπίτι. Πέρα από την υποστήριξη που παρέχουμε στους πελάτες μας για να διαχειριστούν τις σημερινές προκλήσεις, θέλουμε να τους βοηθήσουμε να ατενίζουν το μέλλον με αυτοπεποίθηση και να κάνουν σχέδια. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι ασφαλιστές μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη και αυτός είναι ένας στόχος που είμαστε απόλυτα δεσμευμένοι να υποστηρίξουμε.

Αποβλέποντας στην ευημερία των ανθρώπων και του πλανήτη, υποστηρίξαμε τη μετάβαση προς μία βιώσιμη οικονομία, συνεργαζόμενοι με εκατοντάδες επενδυτικές επιχειρήσεις και ψηφίζοντας για αλλαγή σε περισσότερες από 2.500 γενικές συνελεύσεις. Μέσω αυτών των δράσεων συμβάλλουμε και στην υλοποίηση της φιλοδοξίας μας να έχει μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα το επενδυτικό μας χαρτοφυλάκιο έως το 2050, ευθυγραμμιζόμενοι με τη Συμφωνία των Παρισίων.

Εν τέλει, πραγματοποιήσαμε ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα στην εφαρμογή της νέας μας στρατηγικής και δημιουργήσαμε μία γερή βάση για την επίτευξη τόσο των οικονομικών όσο και των μη οικονομικών μας στόχων».