Αρχική » Γιατί πέφτει η παραγωγή του αυτοκινήτου;
ΔΕΝ ΠΑΘΑΜΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ

Γιατί πέφτει η παραγωγή του αυτοκινήτου;

Σχεδόν στο -3% ήταν για το πρώτο τετράμηνο τα ασφάλιστρα αστικής ευθύνης οχημάτων, ποσοστό μάλλον ανησυχητικό, αφού κατά το πρόσφατο lockdown δεν είχαμε στην πραγματικότητα ακινητοποιημένα αυτοκίνητα.

Ο βασικότερος λόγος αυτής της πτωτικής τάσης μάλλον είναι η μείωση των ασφαλίστρων, στην οποία φαίνεται να έχουν προβεί οι βασικότεροι παίκτες της αγοράς, πάντα βεβαίως σε συνδυασμό με τα ανασφάλιστα.

Προφανώς, στη διάρκεια όλων αυτών των μηνών (7 σχεδόν) που πέρασαν με περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις και απαγορεύσεις κυκλοφορίας, οι αστυνομικές δυνάμεις δεν είχαν και πολλά περιθώρια για τέτοιου είδους δειγματοληπτικούς ελέγχους…

Αυτή είναι η μία πλευρά του νομίσματος.

Η άλλη έχει να κάνει με τις δικές μας ευθύνες ως κλάδου και πιο συγκεκριμένα με τις ευθύνες κάποιων ασφαλιστικών, οι οποίες μη έχοντας βρει τα ηλεκτρονικά πατήματά τους και ελλείψει  βασικών στοιχείων των πελατών τους, όπως π.χ. email, είτε προσπάθησαν να στείλουν τη σχετική ειδοποίηση για την ανανέωση της ασφάλισης μέσω ταχυδρομείου -με τον παραδοσιακό δηλαδή τρόπο- είτε με sms, δηλαδή με μεθόδους που μέσα στην καραντίνα δε διασφαλίζουν την ενημέρωση του ασφαλισμένου.

Αφ’ ενός το ταχυδρομείο έκανε μήνες να παραδώσει αλληλογραφία -προσωπικά έλαβα κάρτες Χριστουγέννων μετά το Πάσχα- και αφ’ ετέρου το sms και πάντα με την προϋπόθεση ότι ο αριθμός του τηλεφώνου είναι ο σωστός, δεν αποτελεί επίσημη ενημέρωση, αλλά μάλλον υπενθύμιση.

Έτσι, έχω την εντύπωση, πως υπάρχει αυτή τη στιγμή ένα ικανό ποσοστό οδηγών, που θεωρούν ότι εξακολουθούν να είναι ασφαλισμένοι, ενώ στην πραγματικότητα κυκλοφορούν ανασφάλιστοι, με τις όποιες σημαντικές συνέπειες, εάν συμβεί κάποιο ατύχημα ή έστω διενεργηθεί ένας τυπικός έλεγχος από τις αρμόδιες αρχές.

Θα μου πείτε, πως είναι υποχρέωση του κάθε ιδιοκτήτη οχήματος να φροντίζει για την ασφάλισή του. Προφανώς. Από την άλλη όμως, εάν δεν υπάρξει και η σχετική ειδοποίηση (υπενθύμιση), ειδικά σε όσους πληρώνουν το ασφάλιστρο σε ετήσια βάση και σε περιπτώσεις όπου δεν μεσολαβεί ασφαλιστικός σύμβουλος, είναι πολύ εύκολο το ζήτημα απλά να ξεχαστεί και μάλιστα με σοβαρές συνέπειες και για τις δύο πλευρές.

Είναι γεγονός ότι η πανδημία άλλαξε οριστικά πολλές από τις συνήθειές μας, κάποιες για καλό και άλλες πάλι όχι…

Από τα καλά, τα μαγικά θα έλεγα, είναι η ηλεκτρονική διακυβέρνηση που πέρασε σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς μας, κάνοντας τη ζωή μας εύκολη, απλή και σε πολλές περιπτώσεις, χωρίς γραφειοκρατία και άσκοπα πήγαινε έλα στις δημόσιες υπηρεσίες.

Άνοιξε έτσι και επίσημα ο δρόμος για τις ασφαλιστικές σε επίπεδο αποστολής ασφαλιστηρίων συμβολαίων, πρόσθετων πράξεων κ.τ.λ. με email, χωρίς να είναι αναγκαία και η έντυπη έκδοσή τους (και οικολογική διαχείριση), ενώ για τις περισσότερες εταιρίες, ακόμη και για τις μεγάλες μεσιτικές και πρακτορειακές, τα ΙΤ συστήματα διαχείρισης αποτελούν πλέον καθεστώς.

Χάσαμε βέβαια πολλά, σε επίπεδο ανθρώπινης επαφής. Και αυτό είναι και το μεγάλο παράδοξο για την αγορά μας: ο κλάδος ζωής, ο κατ’ εξοχήν face to face κλάδος, μέσα στο πρώτο τετράμηνο κυριολεκτικά απογειώθηκε, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 19,4%, με πρωταγωνιστή τα unit linked +58,1% και τις ασφαλίσεις ζωής και υγείας στο +11%.

Οδηγούμαστε επομένως σε δύο ασφαλή συμπεράσματα:

  1. ο ανθρώπινος παράγοντας, οι διαμεσολαβούντες δηλαδή, και ειδικά όσοι εκπαιδεύτηκαν και ξεκίνησαν την καριέρα τους σε ζωικά δίκτυα, διαδραμάτισαν και πάλι καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη των πωλήσεων, ακόμη και μέσω τηλεδιάσκεψης. Άλλωστε το bancassurance σε αυτές τις συνθήκες δεν είχε και πολλά περιθώρια να λειτουργήσει…
  2. Οι Έλληνες, αντιμέτωποι με την απειλή του Covid-19 εδώ και 18 σχεδόν μήνες, είχαν χρόνο να σκεφτούν ποιες είναι οι πραγματικές προτεραιότητές τους, σε μια χώρα που δυστυχώς χαρακτηρίζεται (ακόμη και σήμερα) από μεγάλη αστάθεια σε δυο καίριους άξονες: στη φορολογία και στις παροχές της κοινωνικής ασφάλισης, είτε πρόκειται για υγεία είτε για σύνταξη…

Θέλω να ελπίζω πως η νεοαποκτηθείσα αυτή ασφαλιστική συνείδηση, η οποία διαφαίνεται, θα συνεχιστεί και μετά από τη λήξη του συναγερμού της πανδημίας. Και θα αυξηθεί. Όπως επίσης θέλω να πιστεύω ότι όλες οι ασφαλιστικές και όλοι οι παίκτες της διαμεσολάβησης θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και τεχνολογικά και προϊοντικά.

Η πανδημία δημιούργησε για την αγορά μας ένα καινούργιο πλαίσιο, πολύ καλύτερο και πολύ πιο αισιόδοξο για την πορεία του κλάδου μας.

Στο χέρι όλων μας είναι να λειτουργήσουμε εξαιρετικά μέσα σε αυτό, να ανταποκριθούμε στις πραγματικές ανάγκες των συνανθρώπων μας και να πείσουμε πολιτεία και κοινωνία για την αναγκαιότητα του συμπληρωματικού μας ρόλου.