Αρχική » Τι σχεδιάζουν οι Έλληνες για τα Χριστούγεννα
ΕΡΕΥΝΕΣ

Τι σχεδιάζουν οι Έλληνες για τα Χριστούγεννα

Περισσότερα ψώνια και περισσότερα ταξίδια σε σχέση με πέρσι προγραμματίζουν οι Έλληνες καταναλωτές για τα Χριστούγεννα, σύμφωνα με έρευνα της Sitecore.

Η Sitecore®, παγκόσμιος ηγέτης λογισμικού διαχείρισης ψηφιακού περιεχομένου, δημοσίευσε την έρευνα Holiday Shopping Trends 2021, που διερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές παγκοσμίως σκοπεύουν να ανακάμψουν, να προβληματιστούν και να περάσουν τις γιορτές φέτος. Αρκετά πάνω από τους μισούς (66%) καταναλωτές στην Ελλάδα σκοπεύουν να κάνουν το 2021 μεγαλύτερες και πιο προσεγμένες αγορές την περίοδο των Χριστουγέννων, εν μέρει και λόγω του γεγονότος ότι το 42% αυτών δηλώνει ότι έχει αποταμιεύσει περισσότερα για τις φετινές διακοπές σε σύγκριση με πέρυσι. Οι Έλληνες τοποθετούν επίσης υψηλά την ψυχική τους υγεία, έπειτα από μια ακόμη δύσκολη χρονιά εξαιτίας της πανδημίας, με το 50% να βλέπει τα δώρα στον εαυτό του σαν μια μορφή θεραπείας.

Η έρευνα Holiday Shopping Trends 2021 φέρνει στην επιφάνεια ζητήματα σχετικά με το πώς αισθάνονται οι καταναλωτές για τις φετινές γιορτές και τις σκέψεις τους για τα δώρα, τις αγορές των γιορτών και τα έξοδα που σκοπεύουν να κάνουν. Τα δεδομένα που προκύπτουν προσφέρουν πολύτιμη πληροφόρηση για τους τομείς του λιανικού εμπορίου, των ταξιδιών, της αυτοκινητοβιομηχανίας και άλλων, ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν πιο ξεχωριστές εμπειρίες, που θα ανταποκριθούν πιο αποτελεσματικά στις συνεχώς εξελισσόμενες προτιμήσεις και απαιτήσεις των καταναλωτών.

Μεταξύ των κυριότερων ζητημάτων που ανέδειξε η έρευνα για την Ελλάδα είναι:

– Το 84% των καταναλωτών αναφέρει πως η πανδημία τούς ώθησε να ασχοληθούν περισσότερο με την ψυχική τους υγεία, τις δικές τους, αλλά και τις ανάγκες της οικογένειας, των φίλων και των συναδέλφων τους.

– Το 77% εκτιμά περισσότερο τα ταξίδια και τους άλλους πολιτισμούς τώρα σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή.

– Το 83% εκτιμά περισσότερο το χρόνο που περνά στο σπίτι και τις απλές απολαύσεις της ζωής τώρα, εξαιτίας της πανδημίας.

– Το 92% των καταναλωτών πιστεύει ότι είναι απαραίτητο τα καταστήματα να προσφέρουν περισσότερα προϊόντα που προέρχονται από επιχειρήσεις που ανήκουν σε μειονότητες, με μόνο το 36% να αναφέρει ότι βλέπει περισσότερα τέτοια προϊόντα όταν ψωνίζει.

– Το 63% των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω για δώρα που έχουν φτιαχτεί στη χώρα τους.

– Το 65% των καταναλωτών ενοχλούνται όταν αντιληφθούν ότι αυτό που αγόρασαν κατασκευάζεται στην Κίνα, ενώ αρχικά νόμιζαν πως ήταν εγχώριο.

– Το 75% των καταναλωτών δήλωσαν ότι η πανδημία τους έκανε να σκεφτούν προσεκτικότερα το πώς ξοδεύουν τα χρήματά τους.

– Το 50% από εκείνους που αγοράζουν δώρα για τον εαυτό τους δηλώνουν ότι το αντιμετωπίζουν ως «θεραπεία».

– Το 51% των καταναλωτών θα ήθελε να έχει αποκτήσει νέα γκαρνταρόμπα μετά την πανδημία.

– Το 78% όσων είναι κάτω των 44 δήλωσε ότι μετά από την εμπειρία της πανδημίας «εκτιμούν περισσότερο τα ταξίδια και τους άλλους πολιτισμούς».

«Οι τελευταίοι 18 μήνες ήταν εξαιρετικά δύσκολοι και ενώ πολλοί είναι αισιόδοξοι ότι η επιστροφή στην κανονικότητα θα έρθει πολύ σύντομα, ο κόσμος εξακολουθεί να είναι ανήσυχος,» δήλωσε η Paige O’Neill, Chief Marketing Officer της Sitecore. «Καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να αντεπεξέλθουν και να προετοιμαστούν γι’ αυτό που έπεται, είναι αισιόδοξοι ότι οι γιορτές για το 2021 θα είναι ένα φωτεινό σημείο, αν όχι καταλύτης, για ό,τι ακολουθεί. Είναι επίσης ιδιαίτερα ενθαρρυντικό να βλέπουμε ότι όλοι οι τύποι καταναλωτών θέλουν να υποστηρίξουν την τοπική τους κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων και των επιχειρήσεων από μειονότητες. Η βιομηχανία θα πρέπει να ανταποκριθεί με περισσότερες ευκαιρίες σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις».

Η Sitecore διεξήγαγε την έρευνα για την περίοδο των γιορτών με τη συμμετοχή 1.001 εμπόρων και καταναλωτών από την Ελλάδα, οι οποίοι απάντησαν σε μια έρευνα 10 λεπτών, που πραγματοποιήθηκε από τις 23 Ιουλίου έως τις 4 Αυγούστου 2021. Οι συμμετέχοντες εντοπίστηκαν από ένα ενεργό διαδικτυακό πάνελ, το οποίο τους ενθάρρυνε να συμμετέχουν, προσφέροντας πόντους επιβράβευσης σε αντάλλαγμα. Τα δεδομένα των καταναλωτών σταθμίστηκαν ώστε να αντικατοπτρίζουν τον γενικό πληθυσμό (ηλικία/φύλο/χώρα).