Αρχική » Έρευνα της ΕΕΑΕ για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς των ασφαλιστικών πρακτόρων
ΕΡΕΥΝΕΣ

Έρευνα της ΕΕΑΕ για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς των ασφαλιστικών πρακτόρων

Τα μέλη της απάντησαν σε ερωτήματα σχετικά με την εξ αποστάσεως εργασία, την ανταπόκριση των πελατών τους, τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες, αλλά και τη στήριξη που είχαν (ή δεν είχαν) από το κράτος και τις ασφαλιστικές εταιρίες.

Η Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος πραγματοποίησε έρευνα μεταξύ των μελών της, προκειμένου να διαπιστώσει πώς έχει διαμορφωθεί η κατάσταση ενάμιση χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού. Αντίστοιχη έρευνα είχε πραγματοποιήσει η ΕΕΑΕ έναν χρόνο πριν, οπότε έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η συγκριτική μελέτη των απόψεων των διαμεσολαβούντων για ζητήματα όπως π.χ. η εξ αποστάσεως εργασία, η στήριξη από το κράτος και τις ασφαλιστικές εταιρίες, η εκπαίδευση κ.ά.

Βασικός σκοπός της ΕΕΑΕ ήταν να εντοπίσει συγκεκριμένα ζητήματα που πιθανά προβληματίζουν τα μέλη της, αλλά και να έχει έναν νέο οδηγό για τις επόμενες κινήσεις της, που θα συμβάλουν στην αποφόρτιση της ήδη βεβαρημένης κατάστασης της αγοράς μας. Η συμμετοχή στην έρευνα ήταν «ενθαρρυντικά μεγάλη», όπως αναφέρεται, δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στα αποτελέσματα που προέκυψαν. Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού της Ένωσης «Διασφαλίζω» με την επιμέλεια του γενικού γραμματέα Κώστα Βλαχάκη.

Τι έδειξε η έρευνα;

Ας δούμε τα αποτελέσματα με τη βοήθεια και των αντίστοιχων γραφημάτων:

  • Οι δυσκολίες που δημιουργεί εκ των πραγμάτων η απομακρυσμένη εργασία, αλλά και η πορεία προς την κανονικότητα οδήγησαν στη σημαντική μείωση του ποσοστού της, το οποίο αντιστρόφως κινούμενο, έδειξε την επιστροφή στα γραφεία μας. Πρώτη επιλογή πάντως παρέμεινε και φέτος ο συνδυασμός απομακρυσμένης εργασίας και φυσικής παρουσίας.
  • Σημαντικό συμπέρασμα, βάσει της έρευνας, αποτελεί η διαπίστωση πως το ποσοστό ανταπόκρισης των πελατών αυξήθηκε σημαντικά, κάτι που δείχνει τα γρήγορα αντανακλαστικά των ασφαλιστικών πρακτόρων, που αφορούν την προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα εξυπηρέτησης, αλλά και πώς αυτά αφομοιώθηκαν από τους πελάτες τους.

 

  1. Με τα ισχύοντα μέτρα περιορισμού πώς επιλέγετε να εργάζεστε;

  1. Πώς αξιολογείτε την εμπειρία της εξ αποστάσεως εργασίας;

 

  1. Οι πελάτες σας ανταποκρίνονται στην αλλαγή του τρόπου επικοινωνίας & εξυπηρέτησης;

  1. Πώς βλέπετε να εξελίσσεται ο τρόπος εργασίας σας στην μετά την πανδημία εποχή;

  • Το συντριπτικό ποσοστό των ερωτώμενων απάντησε πως τηρεί ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες όλες τις διαδικασίες προσυμβατικής ενημέρωσης.

 

  1. Τηρείτε και υπό αυτές τις συνθήκες όλες τις διαδικασίες ενημέρωσης; (Παρουσίαση ταυτότητάς σας, ανάλυση αναγκών, ειδικό έντυπο, παροχή προσφορών, λήψη εντολής κ.λπ.)

  • Μοιρασμένα τα αποτελέσματα στο πεδίο των μέτρων στήριξης, εκεί όπου φαίνεται πως περίπου οι μισοί των συναδέλφων δεν έχουν λάβει καμία βοήθεια από το κράτος, ενώ οι υπόλοιποι με κάποιον τρόπο έχουν ενταχθεί σε ορισμένα από τα μέτρα στήριξης, όπως αυτά αναλύονται στα γραφήματα που ακολουθούν.
  • Δυστυχώς, εξαιρετικά μεγάλο παρέμεινε και το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα, το οποίο απαντώντας στο σχετικό ερώτημα, δήλωσε πως δεν έλαβε «καμία απολύτως βοήθεια» από τις ασφαλιστικές εταιρίες με τις οποίες συνεργάζεται, παρόλο του ότι οι ανάγκες ήταν πολλές, υλικοτεχνικά, αλλά και σε καθαρά οικονομικό επίπεδο!
  1. Ο κλάδος μας εντάχθηκε σε κάποια νέα μέτρα στήριξης. Σε ποια από τα παρακάτω κάνατε χρήση; (Δυνατότητα πολλαπλής απάντησης)

  1. Ποιες οι ανάγκες του Γραφείου σας; (Δυνατότητα πολλαπλής απάντησης)

  1. Υπήρξε κάποιας μορφής στήριξη από τις ασφαλιστικές εταιρίες που συνεργάζεστε (Δυνατότητα πολλαπλής απάντησης)

  • * Εξετάζοντας τις προθέσεις των ερωτηθέντων για ένα ιδιαίτερα σημαντικό θέμα, που είναι η εκπαίδευση και η άριστη επαγγελματική τους κατάρτιση, εξήχθησαν ιδιαιτέρως χρήσιμα συμπεράσματα για τις προθέσεις εξειδικευμένης εκπαίδευσης. Αντλώντας στοιχεία από το πόρισμα της έρευνας, η ΕΕΑΕ ήλθε σε επικοινωνία με το ΕΙΑΣ και κατέληξε σε μία στοχευμένη θεματολογία. Σύντομα θα προχωρήσει στην υλοποίηση των σχετικών προγραμμάτων εκπαίδευσης για τα μέλη της που θα θελήσουν να συμμετάσχουν.
  1. Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι ανάγκες εξειδικευμένης εκπαίδευσής σας; (Δυνατότητα πολλαπλής απάντησης)

  1. Θα επενδύατε οικονομικά σε ένα πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαίδευσης μέσω του οποίου θα λαμβάνατε πιστοποίηση από έγκυρο και αναγνωρισμένο φορέα;

  • Τέλος, σταθερά σε πολύ υψηλά ποσοστά παρέμεινε η εμπιστοσύνη, αλλά και η ικανοποίηση των μελών της Ένωσης Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος για το σύνολο των ενεργειών της.

 

  1. Η ένωσή μας από την πρώτη στιγμή κινήθηκε γρήγορα και αποτελεσματικά για τη στήριξη των συναδέλφων. Πόσο ικανοποιημένοι είστε από τις κινήσεις μας σε αυτό το κρίσιμο διάστημα;

  1. Θα συστήνατε σε κάποιον συνάδελφο να γίνει μέλος στην Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο δραστικά την εκπροσώπηση του κλάδου μας;