Αρχική » Έλληνες Millennials & Gen Z: Αγχωμένοι, οικονομικά ανασφαλείς, κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι
ΕΡΕΥΝΕΣ

Έλληνες Millennials & Gen Z: Αγχωμένοι, οικονομικά ανασφαλείς, κοινωνικά ευαισθητοποιημένοι

Για πρώτη φορά φέτος συμμετείχαν και Έλληνες στην έρευνα Millennial & Gen Z της Deloitte, καταθέτοντας τις απόψεις τους για τις κοινωνικές ανισότητες, την οικονομική αβεβαιότητα, τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό, την κλιματική αλλαγή κ.ά.

Οι τρεις σημαντικότερες ανησυχίες για τους Έλληνες Millennials είναι η ανεργία (35%), η οικονομική ανάπτυξη (30%) και οι απειλές για την υγεία (27%), ενώ για τους Gen Z η ανεργία (42%), η οικονομική ανάπτυξη (29%) και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Έντονη είναι η πεποίθηση μεταξύ των Millennials και των Gen Z ότι ο συστημικός ρατσισμός είναι ευρέως διαδεδομένος στην κοινωνία, καθώς και ότι οι θεσμοί (κυβερνήσεις, δικαιοσύνη, εκπαίδευση) δεν αναλαμβάνουν τις δράσεις που θα έπρεπε για να τον περιορίσουν. Όσο για τις επιχειρήσεις, στη χώρα μας μόλις το 11% των Millennials και το 20% των Gen Z πιστεύουν πως συμβάλλουν στον περιορισμό του συστημικού ρατσισμού.

Η πανδημία αύξησε σημαντικά τα επίπεδα στρες και άγχους γύρω από τα οικονομικά, την οικογενειακή ευημερία και τις προοπτικές εργασίας για όλους, επηρεάζοντας πολλές φορές και την απόδοσή μας στη δουλειά. Στην Ελλάδα το 61% των Μillennials και το 76% των Gen Zs δηλώνουν ότι οι επαγγελματικές προοπτικές τούς δημιουργούν μεγάλο άγχος και στρες.

Οι Millennials (41%) και οι Gen Z (46%) ανά τον κόσμο δήλωσαν ότι αισθάνονται άγχος στην εργασία τους καθ’ όλη τη διάρκεια του ωραρίου τους ή τις περισσότερες ώρες. Στην Ελλάδα τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 54% και 71%. Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ψυχική υγεία είναι ευδιάκριτες, αλλά μόνο ένα 23% των Ελλήνων Gen Zs πιστεύουν ότι οι εργοδότες σχεδιάζουν πολιτικές για την υποστήριξη της ψυχικής υγείας των εργαζόμενων.

Ενώ οι οικονομικές ανησυχίες όλο και περισσότερο απασχολούν τους νέους, το ίδιο ισχύει και για την ανισότητα στην κατανομή του πλούτου, ως ένα σημαντικό κοινωνικό ζήτημα. Οι περισσότεροι Millennials (69% παγκοσμίως και 86% στην Ελλάδα) και Gen Zs (66% παγκοσμίως και 75% στην Ελλάδα) που ρωτήθηκαν πιστεύουν ότι ο πλούτος και το εισόδημα κατανέμονται άνισα σε ολόκληρη την κοινωνία.

Συνεχίζοντας μία σταθερή πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια, φέτος το 47% των Millennials και το 48% των Gen Zs πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις έχουν θετικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Αυτό σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ο αριθμός αυτός έπεσε κάτω από το 50%. Ακόμη πιο χαμηλά είναι τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ελλάδα, με μόνο το 29% των Ελλήνων Millennials και το 36% των Gen Zs να πιστεύουν ότι οι επιχειρήσεις αφήνουν θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία.

Σημειώνουμε ότι οι Millennials που περιλήφθηκαν στη μελέτη γεννήθηκαν από τον Ιανουάριο του 1983 έως τον Δεκέμβριο του 1994. Οι ερωτηθέντες Generation Z γεννήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου 1995 και Δεκεμβρίου 2003.