Αρχική » Αποζημίωση $600 εκ. ζητά η Αίγυπτος από τους ασφαλιστές του Ever Given
Tι γίνεται στον κόσμο

Αποζημίωση $600 εκ. ζητά η Αίγυπτος από τους ασφαλιστές του Ever Given

Στα 600 εκ. δολάρια μείωσε η Αίγυπτος την απαίτησή της από την ασφαλιστική εταιρία του container Ever Given, το οποίο μπλόκαρε τη διώρυγα του Σουέζ επί έξι ημέρες τον περασμένο Μάρτιο. Παρόλα αυτά η ασφαλιστική εταιρία απέρριψε και αυτή την απαίτηση ως πολύ υψηλή.

Λίγες ημέρες αφότου τo Ever Given ελευθερώθηκε, η Διοικητική Αρχή της διώρυγας του Σουέζ κατάσχεσε το πλοίο και τα εμπορεύματά του και κατέθεσε απαίτηση αποζημίωσης ύψους 916 εκ. δολαρίων. Το πλοίο παραμένει έκτοτε ακινητοποιημένο στην Great Bitter Lake, η οποία βρίσκεται σε απόσταση 30 μιλίων από το σημείο όπου συνέβη το ατύχημα.

Σύμφωνα με τις αιγυπτιακές αρχές, το ποσό αποζημίωσης που ζήτησαν περιελάμβανε τη ζημιά που υπέστη η καλή φήμη της διώρυγας, το κόστος της διάσωσης ($300 εκ.) και διάφορες άλλες δαπάνες. Ωστόσο το UK Club, ο ασφαλιστικός οργανισμός που εκπροσωπεί την ιαπωνική ιδιοκτήτρια του πλοίου Shoei Kisen Kaisha, ισχυρίστηκε πως η απαίτηση είναι υπερβολική, άποψη την οποία ασπάζονται αρκετοί εκπρόσωποι της ασφαλιστικής αγοράς, σύμφωνα με το Lloyd’s List.

Έτσι την περασμένη Παρασκευή, 7 Μαΐου, ο πρόεδρος της Διοικητικής Αρχής της διώρυγας του Σουέζ, Osama Rabie ανακοίνωσε στον αιγυπτιακό Τύπο ότι η Αίγυπτος μείωσε την απαίτησή της στα $600 εκ. Η απάντηση του UK Club ήταν πως δεν τους έχουν δοθεί στοιχεία που να στηρίζουν μία απαίτηση τέτοιου μεγέθους. Παράλληλα επισημάνθηκε πως η αγωγή που έχει καταθέσει η Διοικητική Αρχή της διώρυγας του Σουέζ στο δικαστήριο περιλαμβάνει το ποσό της αρχικής απαίτησης και πως οι εκπρόσωποι του Ever Given θα συνεχίσουν να διαπραγματεύονται με καλή πίστη.

Στην ανακοίνωση του UK Club αναφερόταν επίσης πως είχε προηγηθεί μία προσεκτικά μελετημένη και γενναιόδωρη προσφορά προς τις Αρχές της διώρυγας (χωρίς να αναφέρεται συγκεκριμένο ποσό), αλλά απορρίφθηκε.

Εν τω μεταξύ τα περισσότερα μέλη του πληρώματος του Ever Given παραμένουν στο πλοίο, καθώς οι Αρχές της διώρυγας θεωρούν ότι αυτό είναι απαραίτητο για να είναι το πλοίο ασφαλές όσο διάστημα παραμένει ακινητοποιημένο.

 

Πηγή: Advisen