Αρχική » Ασφάλιστρο reserve…
ΔΕΝ ΠΑΘΑΜΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ

Ασφάλιστρο reserve…

Μερικές φορές η εφευρετικότητα, για κακό σκοπό, ξεπερνάει και την πιο νοσηρή φαντασία…

Με πήρε τηλέφωνο τις προάλλες ένας καλός μου φίλος, μελισσοκόμος. Με την ιδιότητα αυτή έχει αγοράσει και δύο φορτηγά, τα οποία χρησιμοποιεί για να μετακινεί το μελίσσι του από θυμάρι σε έλατο και από καστανιά σε περιοχές με ανθοφορία.

Μετά την ανταλλαγή των όσων έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα στη ζωή μας, τον ακούω να μου λέει διστακτικά:

– Βρε Μαρινάκι, η Χ ασφαλιστική είναι καλή εταιρία;

– Μια χαρά εταιρία είναι, γιατί ρωτάς όμως;

– Να ξέρεις, ο οικογενειακός ασφαλιστικός πράκτορας που έχουμε, χρόνια τον εμπιστευόμαστε, να σκεφτείς ο πατέρας μου ασφαλιζόταν στον πατέρα του, με πήρε τηλέφωνο και μου είπε κάτι που μου φάνηκε περίεργο…

– Δηλαδή, τι σου φάνηκε περίεργο;

– Μου είπε πως τον ενημέρωσαν από την εταιρία, πως εάν προπληρώσω σήμερα τα συμβόλαια των φορτηγών που ανανεώνονται στα τέλη Μαΐου του 2023, τότε θα μπορέσει να μου εξασφαλίσει το ίδιο ασφάλιστρο με αυτό που πλήρωσα στην ανανέωση του 2022. Και δεν ξέρω… Μήπως η εταιρία έχει πρόβλημα και χρειάζεται ρευστότητα;

Έχω μείνει παγωτό, όπως αντιλαμβάνεστε… Ξαναρωτάω.

– Μπορείς να μου το επαναλάβεις λίγο; Αν κατάλαβα, καλά σου είπε ότι μπορεί να «κλειδώσει» το ίδιο ασφάλιστρο για 6 μήνες μετά, εάν το προπληρώσεις; Αυτό σου είπε;

– Ναι, ακριβώς.

– Ωστόσο η εταιρία δεν σου έστειλε κάποια ενημέρωση ή επιστολή με αυτό το περιεχόμενο.

– Όχι, αυτός μου το είπε στο τηλέφωνο. Αλλά είμαστε χρόνια γνωστοί…

– Και να σε ρωτήσω, Κώστα μου, το ασφάλιστρο το πληρώνεις στον ίδιο ή το καταθέτεις σε λογαριασμό της εταιρίας, όταν λαμβάνεις την ειδοποίηση για την ανανέωση;

– Όχι, στον ίδιο δίνω τα χρήματα.

(Παύση)

– Οπότε καταλαβαίνεις τώρα τι συμβαίνει… Ο ασφαλιστής σου έχει κάνει μία ωραιότατη πυραμίδα, έχει καταχραστεί ασφάλιστρα πελατών, των οποίων τα συμβόλαια ανανεώνονται σήμερα και προσπαθεί, με δόλωμα το “reserve” ασφάλιστρο, να προεισπράξει από άλλους πελάτες, που ανανεώνουν σε 3 ή σε 6 μήνες όπως εσύ, για να καλύψει το έλλειμμα…

– (Παύση με βαθύ αναστεναγμό απογοήτευσης) Μου πέρασε από το μυαλό, είναι η αλήθεια, γιατί από κάποια στιγμή και μετά εξαφανίστηκε και μιλούσα μόνον με την αδελφή του, αλλά και πάλι, δεν μπορώ να το πιστέψω… Μετά από τόσα χρόνια οικογενειακής σχέσης και συνεργασίας…

– Είναι προφανές ότι δεν υπάρχει περίπτωση η εταιρία να έχει οποιαδήποτε ανάμιξη στο “reserve” ασφάλιστρο, όπως είναι και κανόνας απαράβατος ότι, εάν συνεχίσεις να συνεργάζεσαι μαζί του, δεν θα του ξαναδώσεις λεφτά. Κατευθείαν στον λογαριασμό της εταιρίας.

Έκλεισα το τηλέφωνο και ένιωθα για ώρα πολλή τη στενοχώρια του φίλου μου. Εγώ ένιωσα θυμό. Μεγάλο θυμό. Πήρα τηλέφωνο την εταιρία και ενημέρωσα για την εφευρετικότητα του συνεργάτη. Έμειναν άφωνοι και κίνησαν άμεσα τις σχετικές διαδικασίες. Όπως αντιλαμβάνεστε, δεν είχαν την παραμικρή ιδέα.

Αναρωτιέμαι, πόσοι ακόμη τέτοιοι «εφευρέτες» υπάρχουν στην αγορά μας; Πόσοι συνεχίζουν, παρά το αυστηρό πλαίσιο εποπτείας, παρά τις επαναπιστοποιήσεις, παρά τη δικλείδα ασφαλείας της εγγραφής και ταυτοποίησης από τα αρμόδια επαγγελματικά επιμελητήρια, να λειτουργούν με στόχο να ζημιώσουν τους ασφαλισμένους που τους εμπιστεύονται ακριβώς για τον αντίθετο σκοπό: για να μην υποστούν οικονομική ζημία σε περίπτωση που κάτι συμβεί…

Το έχω ξαναπεί και το έχω ξαναγράψει (και δεν θα σταματήσω ποτέ): η ασφαλιστική απάτη είναι η χειρότερη όλων, γιατί ο κόσμος μάς εμπιστεύεται το υστέρημά του, μας εμπιστεύεται την υπόσχεση ότι θα είμαστε εκεί όταν μας έχει τη μεγαλύτερη ανάγκη. Όχι για να γίνει πιο πλούσιος. Αλλά για να παραμείνει αξιοπρεπής.

 

Μαρίνα Δρακάτου