Αρχική » Πρέπει να βάλουμε τις αλυσίδες…
ΔΕΝ ΠΑΘΑΜΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ

Πρέπει να βάλουμε τις αλυσίδες…

Και όχι να τις σπάσουμε, όπως τραγουδά με την υπέροχη φωνή της η Μαρινέλα. Καινούργιο φιρμάνι έβγαλε η κυβέρνηση, για να αντιμετωπίσει τους εγκλωβισμούς από κακοκαιρίες με χιονόπτωση, τη βλακεία (όσων θεωρούν ότι το smart μπορεί να κινηθεί και ως παγοθραυστικό), αλλά και την αδυναμία των Περιφερειαρχών, Νομαρχών και λοιπών υπευθύνων να ρίξουν εγκαίρως αλάτι, να δώσουν οδηγίες στους πολίτες και να έχουν εκχιονιστικά μηχανήματα σωστών προδιαγραφών, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα Αττικής οδού. Έτσι, στο πλαίσιο της Προστασίας του Πολίτη από 1η Οκτωβρίου το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέστησε υποχρεωτικό τον εφοδιασμό όλων των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες ή ανάλογα αντιολισθητικά μέσα, εφόσον το όχημα δεν φέρει ειδικά ελαστικά (χιονολάστιχα).

Η υποχρέωση αυτή θα διαρκέσει έως τον Απρίλιο και περιλαμβάνει τον εξοπλισμό του οχήματος με αντιολισθητικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες ή αλλιώς με ελαστικά για χρήση σε συνθήκες χιονόπτωσης. Δηλαδή, τα χειμερινά ελαστικά (χιονολάστιχα), τα οποία φέρουν τη σήμανση του «αλπικού» συμβόλου και τον χαρακτηρισμό M+S.

Τώρα, για να μην γίνει καμία παρεξήγηση, δεν χρειάζεται να φορέσετε από τώρα τις αλυσίδες ή τις κουβέρτες και να βγείτε στους δρόμους με 23 βαθμούς και ηλιοφάνεια… Απλώς να τις έχετε στο πορτ μπαγκάζ χρειάζεται και βεβαίως να γνωρίζετε πώς τοποθετούνται. Κι επειδή είμαστε ως έντυπο υπέρ του diversity and inclusion και νιώθουμε κοινωνικά υπεύθυνοι, ακολουθούν ξεκάθαρες οδηγίες:

Α. Τα αντιολισθητικά πρέπει να είναι κατάλληλα για το συγκεκριμένο όχημα και τις διαστάσεις των ελαστικών στις οποίες τοποθετούνται -δεν είναι fashion item να τα πάρουμε oversized!

  1. B. Τα αντιολισθητικά τοποθετούνται: 1) Και στα δύο ελαστικά του κινητήριου άξονα του οχήματος (αυτό που λέμε «εμπρός ή πίσω κίνηση). Εφόσον το όχημα διαθέτει κίνηση σε παραπάνω από έναν άξονα, τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος – ρωτήστε τον αντιπρόσωπο ή διαβάστε το εγχειρίδιο που βρίσκεται στο ντουλαπάκι.

Γ. Εάν δεν βρίσκετε τις οδηγίες και είναι διαθέσιμο μόνο ένα ζευγάρι αντιολισθητικών, τα αντιολισθητικά τοποθετούνται στον εμπρόσθιο άξονα- στις μπροστινές ρόδες. Αν υπάρχει και δεύτερο ζευγάρι, αυτά τοποθετούνται ταυτόχρονα και στον οπίσθιο άξονα -στις πίσω ρόδες.

Δ. Μην σταματήσετε στη μέση του δρόμου για να τοποθετήσετε τις αλυσίδες. Φροντίστε να βρίσκεστε σε κατάλληλο και ασφαλές σημείο του οδικού δικτύου, που δεν δημιουργεί εμπόδια στην οδική κυκλοφορία. Για καλό και για κακό τοποθετήστε και το προειδοποιητικό τρίγωνο σε ικανή απόσταση -έχετε ένα στο πορτ μπαγκάζ σας.

Ε. Μην περιμένετε να αρχίσει το αυτοκίνητο να κάνει καλλιτεχνικό πατινάζ για να τις τοποθετήσετε. Με το πρώτο ελάχιστο γλίστρημα βρείτε ένα ασφαλές σημείο και φορέστε τα αντιολισθητικά μέσα στα ελαστικά του αυτοκινήτου.

Πρόστιμο: Όσοι δεν συμμορφώνονται με τα ανωτέρω, τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους 80 ευρώ. Τέλος, τα αντιολισθητικά πρέπει να βρίσκονται στο αυτοκίνητο σε μέρος κατάλληλο και προσιτό για την άμεση και ευχερή χρησιμοποίησή τους σε περίπτωση ανάγκης. Πρέπει να είναι σε άριστη κατάσταση και η συσκευασία ή το κουτί που περιέχει τα αντιολισθητικά πρέπει να αναφέρει τις διαστάσεις των ελαστικών για τα οποία είναι κατάλληλα, ώστε να μπορεί να διαπιστωθεί από την Τροχαία η συμβατότητά τους με το όχημα που τα φέρει.

Και μην ξεχνάτε: μαζί με τον έλεγχο για αντιολισθητικά μέσα, θα διαπιστωθεί εάν έχετε πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας, εάν έχετε περάσει ΚΤΕΟ και εάν ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ ΤΟ ΟΧΗΜΑ.

Οπότε, για εμάς, ως κλάδο, και με δεδομένο ότι παραμένει ανασφάλιστο τουλάχιστον το 20% των κυκλοφορούντων οχημάτων, μια χαρά είναι ο νέος αυτός έλεγχος! Θα παγώσει λίγο παραπάνω τους ασυνείδητους…

 

Μαρίνα Δρακάτου