Αρχική » Αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του καναλιού το Σουέζ
Tι γίνεται στον κόσμο

Αναγκαίος ο εκσυγχρονισμός του καναλιού το Σουέζ

Το ατύχημα του τεράστιου φορτηγού πλοίου Ever Given, που μπλόκαρε το κανάλι του Σουέζ επί 6 ημέρες, υπογραμμίζει την ανάγκη για αναβάθμιση των τεχνικών υποδομών του καναλιού, προκειμένου να αποφευχθεί μία νέα διατάραξη της ναυσιπλοΐας και κατ’ επέκταση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του CEO της Suez Canal Authority (SCA), έχουν ήδη παραγγελθεί δύο καινούργια ρυμουλκά και ο μεγαλύτερος εκσκαφέας της Μέσης Ανατολής και προγραμματίζεται η παραγγελία 5 ακόμη ρυμουλκών.

Το μέγεθος των πλοίων έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία 15 χρόνια, χωρίς αντίστοιχη βελτίωση της δυνατότητας διάσωσης των ογκωδέστατων αυτών κατασκευών. Το πρόβλημα αυτό είχε ήδη εντοπιστεί από το 2013, όταν το φορτηγό πλοίο MSC Fabiola είχε επίσης διακόψει την κυκλοφορία στο κανάλι επί μέρες. Όπως τονίζει ο Michael Kingston, ειδικός στη διεθνή ναυτιλία και σύμβουλος του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας των Ηνωμένων Εθνών «Ο προφανής τρόπος να ελαφρύνει ένα φορτηγό πλοίο είναι να εκκενωθεί από τα containers που μεταφέρει. Όμως κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό στην περίπτωση του Ever Given, καθώς δεν ήταν διαθέσιμος ο απαραίτητος εξοπλισμός.

Η SCA υποστηρίζει ότι πλοία με το μέγεθος του Ever Given μπορούν να διασχίσουν με ασφάλεια το κανάλι, ακόμη και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Ωστόσο, όπως τονίζουν ειδικοί του κλάδου, πέρα από μεγαλύτερα ρυμουλκά, εκσκαφείς και εκφορτωτές, θα πρέπει να μπουν αυστηρότεροι κανόνες σχετικά με το πώς θα πρέπει να διασχίζουν τα πλοία το κανάλι, όπως π.χ. η χρήση ρυμουλκών προς επιβοήθηση των μεγαλύτερων πλοίων ή ο περιορισμός να διασχίζουν το κανάλι μόνο στο φως της ημέρας.

Κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο κανάλι, ο πρόεδρος της Αιγύπτου Abdel Fattah al-Sisi δήλωσε: «Πρέπει να δώσουμε στον κόσμο το μήνυμα ότι το κανάλι του Σουέζ μπορεί να υποδεχθεί τέτοιου μεγέθους πλοία, αλλά και μεγαλύτερα». Σε ερώτηση εάν θα προχωρήσει η διεύρυνση του βοηθητικού καναλιού, το οποίο είχε δημιουργηθεί το 2015, απάντησε ότι μελετάται από τους αρμόδιους τεχνικούς και δεν έχει παρθεί κάποια απόφαση προς το παρόν. Εάν πραγματοποιηθεί το έργο αυτό, θα δώσει τη δυνατότητα να συνεχίζει απρόσκοπτα η κυκλοφορία των πλοίων, ακόμη κι αν μπλοκαριστεί το κεντρικό κανάλι.

 

Πηγή: Insurance Journal