Αρχική » Το ΖΕΝ και πως να (ή να μην) το αποκτήσετε…
ΔΕΝ ΠΑΘΑΜΕ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ

Το ΖΕΝ και πως να (ή να μην) το αποκτήσετε…

Ευτυχώς που στη ζωή μας υπάρχουν και κάποιες σταθερές…

Όπως αυτή της διαμαρτυρίας των συλλογικών οργάνων των διαμεσολαβούντων, κάθε φορά που μία ασφαλιστική εταιρία είτε ανακοινώνει συνεργασία με τράπεζα (bancassurance) είτε προχωρεί σε digital λύσεις για προϊόντα που δεν χρήζουν πώλησης, όπως η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, είτε εμφανίζεται κάποιος aggregator, π.χ. Cosmote, που φιλοδοξεί να πάρει μερίδιο αγοράς ως διαμεσολαβητής κυρίως (και πάλι) ασφαλίσεων αυτοκινήτου. Ακόμη θυμάμαι τι πόνος έπεσε σε όλη την αγορά μας με την ανακοίνωση της εφαρμογής του «Τυπώνω-Πληρώνω»… Αξέχαστες εποχές…

Δελτία Τύπου, δηλώσεις διαμαρτυρίας, ελληνικό σήριαλ τύπου Καλημέρα Ζωή, με μια δόση ελληνικής ασπρόμαυρης ταινίας με πρωταγωνίστρια την Μάρθα Βούρτση (Αμάρτησα -όχι για το παιδί μου, αλλά για το αυτοκίνητό μου).

Και κάθε φορά, από την εποχή της Anytime, πάνω από δέκα χρόνια πριν, αναρωτιέμαι το ίδιο: υπάρχουν ακόμη επαγγελματίες διαμεσολαβητές, που έχουν δώσει εξετάσεις, που επαναπιστοποιούνται κάθε λίγο και λιγάκι, που έχουν στη διάθεσή τους πλήθος προϊόντων όλων των εταιριών και που παρ’ όλα αυτά εξακολουθούν να διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους για την ασφάλιση αυτοκινήτου; Για τα €230 ετησίως μείον δικαίωμα, άρα με προμήθεια πόση; 30, 40, 50 ευρώ το τεμάχιο; Και για ποια πώληση μιλάμε; Ποιου τύπου; Γιατί, εάν δεν απατώμαι, τα περισσότερα ασφαλιστήρια αφορούν στην υποχρεωτική αστική ευθύνη, οι συμπληρωματικές καλύψεις είναι είδος σπάνιο, καθώς και οι μεικτές και πολύ συχνά το συμβόλαιο δεν περιλαμβάνει ούτε οδική ούτε ιατρική βοήθεια, κορυφαίες δηλαδή και σωτήριες επιλογές, για όποιον κινείται στους ελληνικούς δρόμους.

Διαμαρτυρίας συνέχεια τώρα, για άλλη μία φορά, με στόχο την πλατφόρμα Zen της Groupama. Άλλη μία υπόθεση «προδοσίας», σύμφωνα με τα συλλογικά όργανα. Λες και η ασφαλιστική εταιρία, η κάθε ασφαλιστική εταιρία, είχε δώσει όρκους αιώνιας πίστης και υποταγής, λες και είχε αποκηρύξει μετά βδελυγμίας τα ψηφιακά μέσα, λες και οι εποχές δεν αλλάζουν, δεν άλλαξαν ραγδαία με την πανδημία, τόσο κατακλυσμιαία, που σχεδόν δεν το πιστεύω πως ακόμη και η ελληνική κυβέρνηση έχει πλατφόρμα, μέσω της οποίας εξυπηρετείται πια κάθε διαδικαστική και γραφειοκρατική ανάγκη του πολίτη. Αφήστε, δε, που κι εσείς, εξίσου, δεν ήσασταν και δεν είστε και τόσο πια δεμένοι κι αφοσιωμένοι στις ασφαλιστικές με τις οποίες συνεργάζεστε (και δεν αναφέρομαι τόσο στο tied agency, όσο στο ελεύθερο πρακτορειακό). Και μια χαρά κάποιοι από εσάς (συνήθως οι πιο έντονα διαμαρτυρόμενοι) τα πάτε πέρα δώθε τα χαρτοφυλάκια, επιλέγοντας κάθε φορά the highest bidder…

Θα έχετε ήδη εκνευριστεί, όσοι εξακολουθείτε να ζείτε και να βασιλεύετε μόνο μέσω της ασφάλισης αυτοκινήτου, αλλά, ειλικρινά πουλάκια μου, έτσι τουλάχιστον βλέπω εγώ πώς έχουν τα πράγματα. Γιατί, σήμερα (και το σήμερα ισχύει εδώ και αρκετά χρόνια), ο συγκεκριμένος κλάδος ασφάλισης θα έπρεπε να είναι ο τελευταίος που θα ενδιέφερε τον επαγγελματία πράκτορα, μεσίτη, ασφαλιστικό σύμβουλο, διαμεσολαβητή ή όπως αλλιώς θέλετε. Σήμερα, σε μια χώρα που εξακολουθεί να είναι ανασφάλιστη, που οι φυσικές καταστροφές εντείνονται, οι δημόσιες υπηρεσίες υγείας χωλαίνουν και οι κοινωνικές συντάξεις εξανεμίζονται χρόνο με το χρόνο, έχετε και μπορείτε και πρέπει να θέλετε να πουλήσετε όλα αυτά που διασφαλίζουν τη ζωή και την αξιοπρέπεια των συνανθρώπων σας. Όλα αυτά που πραγματικά αναδεικνύουν τον ρόλο σας ως επαγγελματίες, που χτίζουν την καριέρα σας και την οικονομική σας ευμάρεια και που, το κυριότερο, σας τοποθετούν μεταξύ των πρώτων και σημαντικών ανθρώπων. Των ανθρώπων οι οποίοι όχι απλώς θα είναι εκεί για να συμπαρασταθούν στη δυσκολία, αλλά που έχουν προνοήσει και σχεδιάσει τις σωστές καλύψεις, ώστε η ομαλότητα να αποκατασταθεί όσο πιο γρήγορα κι ανώδυνα.

Και θα σας πω κι ένα τελευταίο: Δεν έχω δει ποτέ κανένα -ούτε φυσικό ούτε νομικό πρόσωπο- να στέλνει ευχαριστήρια επιστολή στον ασφαλιστή και στην εταιρία του, γιατί πληρώθηκε η ζημιά του αυτοκινήτου του. Αφήστε λοιπόν το αυτοκίνητο στην digital πλατφόρμα του, που έτσι κι αλλιώς ούτε ζητάει ούτε περιμένει πολλά κι ασχοληθείτε με όλα τα άλλα, τα σημαντικά, τα ουσιώδη, που μπορούν να σας δώσουν πολλά περισσότερα και σε όλα τα επίπεδα. Αξίζετε πολλά περισσότερα από μία ασφάλιση αυτοκινήτου. Το πιστεύω ακράδαντα.

 

Μαρίνα Δρακάτου