Αρχική » Βασίλης Βασιλόπουλος – Δεν Πτοηθήκαμε
Συνεντεύξεις

Βασίλης Βασιλόπουλος – Δεν Πτοηθήκαμε

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία του Παντείου Πανεπιστημίου και μεταπτυχιακά στην Επικοινωνία και τα ΜΜΕ, ο Βασίλης, συμπληρώνοντας φέτος 30 χρόνια αξιόλογης πορείας στην Interamerican, θεωρείται ένας από τους πιο επιτυχημένους σύγχρονους managers της αγοράς. Στο ενεργητικό του καταγράφεται μεγάλος αριθμός εταιρικών βραβείων, αλλά και διακρίσεων σε διεθνείς οργανισμούς, όπως στην GAMA International, ως First In Class Awardee. Επιπλέον, το 2019 ολοκλήρωσε τον κύκλο μαθημάτων της Σχολής Management Interamerican, αποκτώντας την πιστοποίηση AMTC (Agency Management Training Course), της LIMRA. Με σύμμαχό του τη συμβουλευτική πώληση και όραμά του την εξέλιξη των συνεργατών του, ο Βασίλης αποδεικνύει εύστοχα και έμπρακτα ότι αποστολή του είναι να βοηθήσει τους πελάτες της Interamerican να ζήσουν περισσότερο, καλύτερα και ασφαλέστερα. Όπως τονίζει χαρακτηριστικά: «όταν οι πελάτες μας είναι καλά, εμείς είμαστε ακόμη καλύτερα».

Ι.Α.: Ποια είναι τα στοιχεία που σας διαφοροποιούν ως σύγχρονο manager ασφαλιστικού γραφείου; Μιλήστε μας για τις προκλήσεις στην καθημερινότητά σας.

Βασίλης Βασιλόπουλος: Η μεγάλη πρόκληση διαχρονικά στη δουλειά μας είναι να μπορέσουμε να αλλάξουμε τις νοοτροπίες και συμπεριφορές των ανθρώπων, να εκπαιδεύσουμε και να πείσουμε. Σήμερα, στις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουμε, αυτό είναι περισσότερο από ποτέ άλλοτε αναγκαίο. Δεν είμαι βέβαιος ότι πρωτοπορώ ή πρωτοτυπώ σε κάτι. Απλά ακολουθώ πετυχημένες και διεθνώς καθιερωμένες πρακτικές, που είχα την τύχη να ακούσω και να μάθω στα διεθνή εκπαιδευτικά fora, στα οποία ως εταιρία συμμετείχαμε. Προσπαθώ να κατανοήσω το πώς διαμορφώνεται το οικονομικό, κοινωνικό και τεχνολογικό περιβάλλον και μαζί με τους συνεργάτες μου να διαμορφώνουμε λύσεις που απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες, τους τρόπους επικοινωνίας, αλλά και τις οικονομικές δυνατότητες των πελατών μας. Με εκφράζει απόλυτα η έννοια του financial planner και προσπαθώ να δημιουργήσω συνεργάτες με ικανότητα να εξυπηρετούν τους πελάτες τους σε όλες τις ασφαλιστικές ανάγκες με εξατομικευμένες λύσεις.

Προς την κατεύθυνση αυτή, είναι σημαντική και η βοήθεια της εταιρίας, η οποία έχει ήδη μετασχηματιστεί και προτείνει καλύψεις και όχι προϊόντα, έτσι ώστε ο πελάτης και ο συνεργάτης να συνθέτουν μαζί την ασφάλιση. Προσπαθούμε να καλύπτουμε κάθε ασφαλιστική ανάγκη των πελατών μας και ίσως γι’ αυτό το γραφείο μας διακρίνεται και βραβεύεται επί σειρά ετών σε κάθε προϊοντική γραμμή.

Ταυτόχρονα, είμαι οπαδός της συνεχούς ανάπτυξης νέων ασφαλιστικών συμβούλων. Θεωρώ ότι είναι μαγικό και είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή για έναν manager, να βρίσκει και να αναπτύσσει τα ιδιαίτερα στοιχεία κάθε νέου συνεργάτη και να τον βλέπει κάποια στιγμή να διακρίνεται και να βραβεύεται στην εταιρία και -γιατί όχι- και στο MDRT.

Ι.Α.: Είναι γνωστό ότι η Interamerican έχει επενδύσει σε ψηφιακά μέσα και εργαλεία. Πώς αυτά διευκολύνουν τη δουλειά σας;

Βασίλης Βασιλόπουλος: Η «επέλαση» της τεχνολογίας έχει αλλάξει δραστικά τον τρόπο οργάνωσης της δουλειάς μας και τη διαχείριση της σχέσης μας με τον πελάτη, όπως και τον τρόπο ζωής μας.

Ιδιαίτερα τη χρονιά που μας πέρασε, αντιληφθήκαμε πως όποιος δεν ήταν έτοιμος, είχε να αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα.

Εμείς, ευτυχώς, και ως εταιρία και ως γραφείο ήμασταν έτοιμοι και μπορέσαμε μέσα από τα ψηφιακά μας γραφεία, με ασφάλεια και για εμάς και για τους πελάτες μας, να συνεχίσουμε τη δουλειά μας. Τολμώ να πω ότι ήρθαμε όλοι πιο κοντά, μειώνοντας χρόνους και αποστάσεις.

Επιπλέον, οι digital εφαρμογές που έχουν στη διάθεσή τους οι πελάτες μας, όπως το Drive OΝ ή το Medi OΝ, τους δίνουν μοναδικές εμπειρίες και όταν οι πελάτες μας είναι καλά, εμείς είμαστε ακόμη καλύτερα. Επίσης, λειτουργικές digital εφαρμογές που έχουν εισαχθεί στην καθημερινότητά μας, όπως το Sales Activity Management, μας βοηθούν σημαντικά να μετράμε και να βελτιώνουμε τις αποδόσεις των συνεργατών μας.

Ι.Α.:Μια από τις κύριες λειτουργίες του management είναι η στελέχωση. Ποιες ενέργειες κάνατε προς αυτή την κατεύθυνση το 2020, μια δύσκολη και ιδιαίτερη χρονιά για όλους;

Βασίλης Βασιλόπουλος: Δεν σταματήσαμε. Δεν πτοηθήκαμε από τα lockdowns, γιατί αυτά άνοιξαν το δρόμο στην εξοικείωση με το web meeting και τα web seminars. Συνεχίσαμε με όλες τις μεθόδους, αξιοποιήσαμε τα social media και τα αποτελέσματα μας έφεραν στην πρώτη θέση σε νέες στελεχώσεις σε όλο το δίκτυο Agency της εταιρίας.

Ι.Α.:Τι αλλαγές έχει επιφέρει η IDD στην εργασία σας;

Βασίλης Βασιλόπουλος: Στοχεύουμε στην απόλυτη ευθυγράμμιση με τις επιταγές της κανονιστικής συμμόρφωσης, γιατί πιστεύουμε ότι ενισχύεται η αξιοπιστία μας και άρα η βελτίωση της σχέσης εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας. Η αγορά μας το έχει ανάγκη και η IDD βοηθάει σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση.

Ι.Α.: Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η εκπαίδευση των συνεργατών σας;

Βασίλης Βασιλόπουλος: Σήμερα η πρόσβαση σε πληροφορίες έχει γίνει πολύ πιο εύκολη. Έχουμε πελάτες ενημερωμένους και με άποψη. Συνεπώς, ο ασφαλιστής οφείλει να είναι τέλεια καταρτισμένος και ενημερωμένος, όχι μόνο για τα προϊόντα που διαθέτει, αλλά να έχει και γνώσεις γενικότερες -οικονομίας, υγείας κ.ά.- και να μπορεί να λειτουργεί συμβουλευτικά απέναντι στον πελάτη. Ως εκ τούτου, η συνεχής εκπαίδευση σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον είναι επιτακτική ανάγκη. Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε ένα εξαίρετο τμήμα εκπαίδευσης και ανάπτυξης στην εταιρία και η εκπαίδευσή μας, μέσα από εργαστήρια, e-learning, εξετάσεις και σεμινάρια είναι ποιοτική και αδιάκοπη.

Ι.Α.: Ποιες είναι οι νέες συνήθειες και τάσεις που ανέπτυξε το καταναλωτικό κοινό λόγω της πανδημίας;

Βασίλης Βασιλόπουλος: Πριν την πανδημία η σχέση ασφαλισμένου – ασφαλιστικού συμβούλου ήταν σχέση φυσικής επαφής και επικοινωνίας. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας αυξήθηκε, όπως είναι γνωστό, κατακόρυφα η χρήση του internet σε όλες τις κατηγορίες καταναλωτών και η ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι καταναλωτές είχαν περισσότερο χρόνο και την ευκαιρία να κάνουν έρευνα αγοράς.

Εξοικειώθηκαν με τις digital συναντήσεις με τους συνεργάτες μας από την ασφάλεια και την άνεση του σπιτιού τους. Πιστεύω ότι αυτό θα παραμείνει και μετά το τέλος της πανδημίας. Ταυτόχρονα διαπίστωσαν ότι και ο πιο απίθανος οικονομικός κίνδυνος είναι τελικά πιθανός.

Μέσα στο 2020 αυξήθηκε ιδιαίτερα το ενδιαφέρον για αναζήτηση υπηρεσιών κάλυψης υγείας, αλλά και η ανησυχία των καταναλωτών για την οικονομική τους κατάσταση. Το οξύμωρο της εποχής της πανδημίας είναι η ραγδαία -κατά 17 δισ. ευρώ- αύξηση των καταθέσεων νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Κατά την άποψή μου, αυτό αντανακλά τις προσπάθειες των καταναλωτών να δημιουργήσουν μέσω της αποταμίευσης την ασφάλειά τους. Είναι, επομένως, σημαντικό και ευκαιρία για τον ασφαλιστικό κλάδο να δείξουμε τις πιο ασφαλείς και οικονομικές λύσεις, που ως αγορά διαθέτουμε.

 

Συνέντευξη του Βασίλη Βασιλόπουλου, Συντονιστή Γραφείου Πωλήσεων Αργυρούπολης του δικτύου Agency της Interamerican. Φωτό: Γιώργος Κονταρίνης.