Αρχική » Μαρία Τσιλιμπάρη – χωρίς περιστροφές
Συνεντεύξεις

Μαρία Τσιλιμπάρη – χωρίς περιστροφές

Η Μαρία Τσιλιµπάρη µετράει αισίως τρεις δεκαετίες στο χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης. Αφού συνέλεξε πολύτιµες γνώσεις και εµπειρίες, το 2009 ίδρυσε τη Nobilis, εταιρία µεσιτείας ασφαλίσεων, η οποία ξεκίνησε από τον κλάδο Πιστώσεων, αλλά σύντοµα επεκτάθηκε µε επιτυχία και στους υπόλοιπους επιχειρηµατικούς κινδύνους. Το τόλµηµα ήταν µεγάλο, καθώς έπρεπε να σταθεί απέναντι σε πολύ ισχυρούς αντιπάλους, αλλά η ιστορία δικαίωσε την επιλογή της.

Υπηρετεί µε αφοσίωση και µαχητικότητα το θεσµό του Μεσίτη Ασφαλίσεων, ειδικά τα τελευταία χρόνια, που όπως τονίζει και η ίδια, βιώνουµε µία στρεβλή πραγµατικότητα, όπου οι ιδιότητες του Πράκτορα και του Μεσίτη συγχέονται και η ελληνική εκδοχή της IDD αντί να διορθώσει το πρόβληµα, το επέτεινε.

Επιλέγει να δραστηριοποιείται µέσα από συλλογικά όργανα ελληνικά, αλλά και διεθνή, καθώς αποτελούν πλούσια πηγή γνώσεων, ερεθισµάτων και ιδεών, συστατικά που εµπλουτίζουν τον τρόπο σκέψης της και ικανοποιούν την ακόρεστη δίψα της για µάθηση. Άλλωστε η έλλειψη γνώσεων είναι για τη Μαρία ένα πολύ σηµαντικό πρόβληµα της αγοράς µας, καθώς στερούµαστε κατηρτισµένου ποιοτικού ανθρώπινου δυναµικού και κυρίως στερούµαστε πιστοποιηµένη εκπαίδευση πανεπιστηµιακού επιπέδου. 

Επιδίωξα να κάνω αυτή τη συζήτηση µε τη Μαρία, γιατί είναι µια γυναίκα που εκτιµώ και θαυµάζω για πολλούς λόγους: για το δυναµισµό της, για τις γνώσεις της, για τα επιτεύγµατά της, για την κοµψότητα και την αξιοπρέπεια που τη διακρίνει σε όλες της τις εκδηλώσεις. Κυρίως όµως γιατί έχει άποψη, πάντα εµπεριστατωµένη, για τα τεκταινόµενα στην αγορά µας και δε διστάζει να την εκφράσει, χωρίς περιστροφές. Απολαύστε τη!

Πέπη Μοίραλη

 

Πέπη Μοίραλη: Ποια ήταν η επαγγελµατική σας διαδροµή πριν ιδρύσετε τη Nobilis;

Μαρία Τσιλιµπάρη: Το 1991, ως φοιτήτρια του Παιδαγωγικού Τµήµατος, εργάστηκα στην Allianz, αρχικά στο τηλεφωνικό κέντρο. Προφανώς δεν είχα καµία γνώση για την ιδιωτική ασφάλιση κι έτσι άρχισα να διαβάζω ό,τι σχετικό υπήρχε διαθέσιµο. Η περιέργεια µε ώθησε να ζητήσω την άδεια να πηγαίνω τα απογεύµατα στα διάφορα τµήµατα της εταιρίας για βοηθητικές εργασίες, ώστε να µάθω περισσότερα. 

Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρων και γοητευτικός αυτός ο χώρος. Βεβαίως υπήρξα πολύ τυχερή, διότι εκείνη την εποχή η Allianz µόλις είχε ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και -κατά την άποψή µου- είχε εξαιρετική οµάδα διοικητικών στελεχών, που υποστήριζαν πολύ τους νέους ανθρώπους, επένδυαν στην εκπαίδευση και είχαν όραµα να εξελιχθεί η ελληνική ασφαλιστική αγορά. Έτσι βρέθηκα να παρακολουθώ το ετήσιο σεµινάριο του ΕΙΑΣ και απέκτησα την τεχνική κατάρτιση που θεωρώ πως είναι το ελάχιστο απαραίτητο εφόδιο που πρέπει να έχει όποιος νέος εισέρχεται στο χώρο µας. 

Έφυγα από την Allianz όταν άρχισαν να γίνονται συγχωνεύσεις, αρχικά µε την Helvetia και στη συνέχεια µε την AGF. Αισθάνθηκα πως ήµουν έτοιµη για το επόµενο βήµα κι έτσι βρέθηκα στην ΠΕΝΚΟ, στον Κώστα Κροκιδά, έναν άνθρωπο που αναµφίβολα ξέρει πάρα πολύ καλά το brokerage. Είχαµε µία εξαιρετική συνεργασία, µε εµπιστεύτηκε, µου ανέθεσε πολλά πράγµατα και απέκτησα πολύ σηµαντική εµπειρία. Στη συνέχεια δέχτηκα µία πρόταση από την Ευγενία Καφφετζή, η οποία είχε µόλις ιδρύσει την Executive και ανέλαβα αφ’ ενός το τεχνικό κοµµάτι και αφ’ ετέρου την εκπαίδευση του δικτύου πωλήσεων. Μεγάλο σχολείο! 

Όταν ολοκλήρωσα τον κύκλο µου στην Executive, ήθελα στοχευµένα να εργαστώ σε ασφαλιστική εταιρία. Με αφορµή µία µεγάλη ζηµιά που είχε γίνει στον Κορασίδη, στον κλάδο Πιστώσεων, συνειδητοποίησα ότι οι Πιστώσεις είναι ένας ιδιαίτερος και πολύ γοητευτικός κλάδος, οπότε ήταν ευτυχής συγκυρία η πρόταση που µου έγινε από τον κ. Τζέη, να αναλάβω στη νεοσύστατη τότε Atradius -πρώην Gerling Πιστώσεων- την εµπορική διεύθυνση. Ήταν εξαιρετική ευκαιρία για εµένα και πιστεύω ότι ανταποκρίθηκα ικανοποιητικά.

Λίγα χρόνια αργότερα µπήκαµε στην περίοδο της κρίσης. Τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρίες απέσυραν τις πιστώσεις που παρείχαν στις επιχειρήσεις, δηµιουργώντας ένα domino επισφαλειών. Τότε συνειδητοποίησα την «αδυναµία» της αγοράς να στηρίξει ακόµα και τις υγιείς επιχειρήσεις. ∆ιαµεσολαβητές και πελάτες αιφνιδιάστηκαν, ενώ η έλλειψη βαθιάς γνώσης επί των συµβολαίων Πιστώσεων και των δυνατοτήτων τους αφήσαν αφρόντιστους τους πελάτες, µε αποτέλεσµα σε αυτόν τον καταιγισµό πίεσης που δέχονταν οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα, να βρεθούν εκτεθειµένες. ∆εν µπορούσαν να πάρουν προµήθειες από το εξωτερικό, γιατί δεν είχαν πίστωση! Έπρεπε να πληρώνουν τοις µετρητοίς τους προµηθευτές τους, όταν στην Ελλάδα η εµπορική πίστωση ήταν min 6 ως 12 µήνες. Τότε, το 2009, αποφάσισα να δηµιουργήσω τη Nobilis και να αξιοποιήσω τις γνώσεις και τις εµπειρίες που είχα συγκεντρώσει όλα τα προηγούµενα χρόνια. Έπρεπε να ανταγωνιστώ µε θηρία, µεγάλους brokers µε πολύχρονη ιστορία και αναµφίβολα µεγάλη εµπειρία και γνώση, αλλά είχα αυτοπεποίθηση -ίσως και άγνοια κίνδυνου- πίστευα ότι µπορώ να κάνω τα πράγµατα διαφορετικά, πιο προσωπικά, να φροντίζω τους πελάτες µου. Κοιτώντας πίσω ήταν µεγάλο το τόλµηµα, αλλά η πορεία -µέχρι σήµερα τουλάχιστον- δικαίωσε την επιλογή. 

Π.Μ.: Οι Πιστώσεις είναι ένας ιδιαίτερος κλάδος και νοµίζω πως δεν τον γνωρίζουν πολλοί.

Μαρία Τσιλιµπάρη: ∆εν είναι αλήθεια, υπάρχουν αρκετοί αξιόλογοι συνάδελφοι, που γνωρίζουν τον κλάδο πολύ καλά! Η διαφοροποίηση κατά την άποψή µου αφορά στο service. Στη Nobilis έχουµε µία σταθερή στρατηγική ως προς αυτό. Στόχος µας είναι να απαλλάξουµε τον πελάτη από το βάρος διαχείρισης που του δηµιουργεί αυτό το συµβόλαιο. Το συµβόλαιο Πιστώσεων, σε αντίθεση µε τις άλλες ασφαλίσεις, είναι ένα δυναµικό εργαλείο, βρίσκεται διαρκώς επάνω στο τραπέζι, πρέπει να συµπλέει µε την εµπορική ανάπτυξη της επιχείρησης και όχι µόνο όταν γίνει η ζηµιά, όπως συµβαίνει µε τα συµβόλαια των άλλων κλάδων. 

Συνεργαζόµαστε καθηµερινά µε τους πελάτες, γινόµαστε κοµµάτι της εταιρίας τους. Επενδύουµε σηµαντικό χρόνο και ενδυναµώνουµε την οµάδα µας µε στελέχη που γνωρίζουν πολύ καλά το αντικείµενο και µοιραζόµαστε την ίδια φιλοσοφία αγάπης και φροντίδας προς τους πελάτες µας. 

περισσότερα σελ. 30